preskoči na sadržaj

Osnovna škola Stjepana Ivičevića Makarska

Login
Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

ZA UČENIKE I RODITELJE

ZA UČITELJE

Pomoć i savjetovanje...

Posjetite...

 

Časopisi, novine, radio...

Anketa
Želite li da naša Škola napravi svoju stranicu na Facebook-u?





Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja

Školsko zvono

V i j e s t i . . .
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Emocionalno opismenjavanje učenika Abecedom osjećaja (u sklopu projekta Pretežno vedro)
Autor: Marica Garmaz, 28. 3. 2018.

U OŠ Stjepana Ivičevića nastavlja se provođenje projekta Pretežno vedro.  Emocionalno opismenjavanje učenika psihologinja je ove godine provodila koristeći se  Abecedom osjećaja.

Učenicima  petih i šestih razreda podijeljen je Rječnik osjećaja, kojeg su izradili  učenici OŠ Brda, a grafički ga oblikovali  učenici Škole za dizajn, grafiku i održivu gradnju-Split.


Nakon usvajanja osnovnih pojmova o emocionalnoj pismenosti učenici su  na kraju popunili evaluacijski listić i na taj način iskazali svoj doživljaj i vrednovali uradak svojih vršnjaka.

Podatci govore da se djeci rječnik  svidio te ga smatraju korisnim.

  • 93 % učenika izjasnilo da im se rječnik sviđa,
  •  76 % da može pomoći u prepoznavanju i imenovanju vlastitih osjećaja,
  •  78 % učenika smatra da može pomoći u prepoznavanju i imenovanju tuđih osjećaja,
  •  79 % njih smatra da može pomoći  u odnosu s vršnjacima  i u  odnosu s odraslim osobama,
  •  81 % njih misli da bi mogao pomoći u  nošenju s neugodnim osjećajima,
  • 70 % njih se izjasnilo da su prepoznali neke nove osjećaje kod sebe nakon što su pročitali ovaj rječnik.   

     

Većina učenika bi preporučila rječnik : “…uglavnom svima jer puno ljudi treba pomoć oko prepoznavanja svojih emocija “, kao i.. „onima koji se rugaju, druge povređuju i nemaju prijatelje“, svakako“ ..cijeloj svojoj obitelji jer i oni mogu dosta toga naučiti“.

Kao i uvijek područje  osjećaja je prostor za koji svi misle da sve znaju pa se često preskače i podrazumijeva te je izvorište  mnogim nesporazumima i problemima, a prava je riznica  energetskih mogućnosti. Zato  i rad na području samospoznaje  vlastitog doživljavanja nudi  izazove u smislu  kreiranja zanimljivih pristupa za poticanje djece i odraslih na introspektivna  putovanje. Otvaranje i dijeljenje vlastitih  doživljaja odraslih i djece nudi mogućnost  ulaska u proces učenja socijalnih vještina, kao i  mogućnost terapijskih intervencija.

Abeceda osjećaja nudi dječji   jednostavan i originalan materijal  kreiran od stručnjaka  koji se bave područjem mentalnog zdravlja te znaju koliko je važno ponuditi jednostavne pojmove kroz jasne slike i razumljiv jezik.

U današnjem vremenu brzih promjena i napredne tehnologije imamo sve veći broj djece koja su svladala digitalnu tehnologiju,služe se pametnim telefonom, ali  ne znaju imenovati svoj emocionalni doživljaj. Rad na emocionalnom opismenjavanju, a samim tim i briga za mentalno zdravlje u temeljima je  suvremene škole koja treba počivati na humanim vrijednostima i vječnim mudrostima .

„Prava svrha obrazovanja je naučiti mlade ljude da pronađu zadovoljstvo u pravim stvarima“, govorio je Platon.

Spoznavanje tajne svemira može početi odmah i sad ako poslušamo Sokrata: „Upoznaj samog sebe“.

 

                psihologinja

                 Marica Garmaz

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju